Autogiro

Allt du behöver göra är att fylla i en svarsblankett och skicka till oss. Det kan ske på två sätt.

Antingen använder du det här formuläret,  som du skriver under med din e-legitimation. Saknar du en e-legitimation kan du skaffa det från din bank eller Telia. Logga in på din internetbank och registrera ditt medgivande.

Du kan också ladda ner en autogiroblankett i pdf-format, fylla i den och skicka den till oss. Adressen står på blanketten. Du kan också skanna den och mejla till kundservice.varme@fortum.com.

E-faktura

E-faktura innebär att du får en elektronisk faktura via din internetbank. Alla uppgifter för att göra betalningen är redan ifyllda. Det enda du behöver göra är att kontrollera fakturan på skärmen och godkänna den för betalning. Då betalas fakturan på förfallodagen.

Du ansöker om e-faktura direkt hos din internetbank. Sök på betalningsmottagare AB Fortum värme samägt med Stockholm stad. Ange ditt fakturanummer när du gör anmälan.

Tips: Tänk på att den person i hushållet som får fakturan från Fortum Värme också är den som måste anmäla sig för e-faktura.

Vill du avsluta e-faktura så kontaktar du din internetbank, uppsägningstiden för tjänsten är 30 dagar.

E-post-faktura

Vi skickar dig gärna fakturan på e-post istället för med brev. Skicka oss ditt faktura- eller avtalsnummer och till vilken e-postadress du vill ha fakturan, så ordnar vi det.

Våra kontonummer